FAQ

Har du frågor, så kan du säkert hitta svaren här. Om du föredrar att prata med en människa, så kan du kontakta oss längst ner på denna sida.

How can we help?

FAQ

Beställningar

Vilken storlek ska jag köpa?

Alla produkter har olika storlekar. Därför, om du aldrig har använt en produkt i samma märke är det viktigt att du kollar in storleksguiden som finns på varje produktsida. Är du fortfarande tveksam, kontakta oss så hjälper vi dig.

Kan jag avbryta min beställning?

Du kan avbryta din beställning fram till att den har blivit skickad från vårt lager. Är din beställning en "lager" beställning är det kostnadsfritt.

Om du har gjort en förbeställning, kan du avbryta din beställning kostnadsfritt fram tills att vi har köpt in din produkt från en av våra leverantörer. Vill du avbryta efter denna punkt, tar vi en hanteringsavgift på 250SEK.

För att avbryta din beställning tar du kontakt med vår kundtjänst på kontakt@merchsweden.se

Vad är en förbeställning?

En förbeställning kan göras när vi inte har produkten inne i vårt Västerås lager. När din beställning kommer in börjar vi direkt leta hos din beställning hos våra leverantörer. När vi hittar skorna blir du meddelad och när skorna har kommit till vårt lager skickas skorna direkt vidare till dig.

Du kan läsa mer om förbeställningar här.

Leverans & retur

All vår leverans sker mer BudBee, Instabox och Postnord.

Vad är leveranstiden?

Leveranstid på en beställning är 2-5 arbetsdagar, vid förbeställning är leveranstid vanligtvis 7-21 arbetsdagar. OBS! Vid förbeställning kan leverans vara längre än 21 arbetsdagar.

Hur fungerar returer?

Självklart! För beställningar skickade med Postnord returnerar du genom att kontakta oss på kontakt@merchsweden.se. Du kommer sedan få en fraktsedel bifogad till dig via e-post som du sedan kan skriva ut hemma eller på ombudet.

För beställningar skickade med Instabox & BudBee returnerar du via deras portaler på respektive appar eller hemsidor.

Vid retur står kund för returfraktkostnaden på 80kr.

Contact us